انواع بلوئر چيست و كاربرد آنها چگونه است

بزرگترين توليد كننده پمپ ها و كمپرسور هاي هوا و گاز از نوع رينگ مايع

انواع بلوئر چيست و كاربرد آنها چگونه است

۱۸ بازديد

انواع بلوئر در صنايع مختلف كاربرد فراواني دارند و از آنها براي انتقال هوا و يا گاز از يك محيط به محيط ديگر استفاده مي‌شود. آنها داراي انواع مختلفي هستند و براي هر كاري بلوئر مخصوص به آن كار را بايد استفاده كنيم. انواع  بلوئر  به شرح زير هستند.

جابجايي مثبت، گريز از مركز، قطعه دوار، رفت و برگشتي، احيا كننده و دوار، انواعي از بلوئر هستند كه در صنعت كاربرد دارند. اين پمپ‌ها هم به صورت تك مرحله‌اي و هم چند مرحله‌اي به كار برده مي‌شوند.

در صنايع مختلف در برخي از قسمت‌ها، نياز به جريان هوا وجود دارد كه اين هوا مي‌تواند با فشار بالا و يا فشار كم مورد نياز باشد كه براي هر نوع مصرف، بلوئر خاصي توليد شده و از آن استفاده مي‌شود. بعضي از اين پمپ‌ها علاوه بر خاصيت دمندگي مي‌توانند مكنده نيز باشند و هوا و يا گازهاي مختلف را از محيط جمع آوري كرده و به جاي ديگر انتقال دهند. در زير به چند نمونه، اشاره خواهيم كرد.

انواع بلوئر مورد استفاده در صنايع

روتس بلوئر

اين نوع داراي دو كاربرد است يكي دمنده و ديگري مكنده. از اين نوع از پمپ در صنايع مختلف استفاده مي‌شود و در صورتي كه بخواهيم از خاصيت مكنده آن استفاده كنيم اگر از دو پمپ به صورت سري استفاده شود نتيجه بهتري خواهد داشت و مي‌توان به وكيوم بالا رسيد. اين نوع از پمپ‌ها در اندازه‌ها و ظرفيت‌هاي مختلفي توليد مي‌شوند، از چند متر مكعب تا صد هزار متر مكعب. اين نوع از پمپ از يك پوسته و دو موتور دو و يا سه لاب ساخته مي‌شوند و با چرخش اين دو روتور و حركت لاب‌ها از يك جهت مكش ايجاد شده و از طرف ديگر هواي با فشار زياد توليد مي‌شود.

فشار هواي توليد شده در اين نوع از پمپ‌ها تا يك اتمسفر خواهد بود كه اين فشار هوا براي صنايعي مانند، حوضچه‌هاي تصفيه آب، استخرهاي پرورش ميگو و ماهي، صنايع اسيد سازي، فولاد، انتقال مواد و جاهايي كه به خلاء نياز است، مناسب بوده و كاربرد دارند. مزيت اصلي اين نوع از پمپ‌ها، هواي خروجي خشك آن است كه مواد و روغن در خود ندارد. براي اين كه كاركرد بهتري داشته باشد مي‌توان براي هواي ورودي فيلتر نصب كرد و يا دماي پمپ در حد معمول كنترل شود. از طرف ديگر سرويس به موقع و روغنكاري منظم باعث بهتر كار كردن پمپ خواهد شد.

بلوئر سايد چنل

اين نوع از پمپ به صورت دمنده كم فشار و يا براي وكيوم كردن مورد استفاده قرار مي‌گيرد. از اين نوع از پمپ براي ايجاد وكيوم استفاده مي‌شود و مي‌توان به صورت يك مرحله‌اي و يا دو مرحله‌اي مورد استفاده قرار بگيرد. اين نوع از پمپ نمي‌تواند فشار بالايي را در هواي خروجي ايجاد نمايد ولي در صنايع مختلف كاربرد فراوان دارد و در اندازه‌هاي مختلف توليد مي‌شوند.

فن بلوئر

فن بلوئر به وسيله پروانه‌ها و تيغه‌ها جريان هواي بالايي ايجاد مي‌كند ولي اين هوا فشار بالايي ندارد. روتور با سرعت بالا حركت مي‌كند و باعث ايجاد جريان هواي شديد مي‌شود. معمولا اين نوع از بلوئرها به وسيله موتور الكتريكي كار مي‌كنند ولي انواع بزرگ‌تر آنها از موتورهاي ديزلي براي به گردش در آوردن پروانه‌ها و تيغه‌ها استفاده مي‌كنند. اين نوع از فن‌ها قادر به توليد هواي با حجم و شدت بالا ولي با فشار كم هستند، برخلاف كمپرسورها كه هواي با حجم كم و فشار بالا توليد مي‌كنند.

اسكرو بلوئر

اسكرو بلوئر داراي دو محور بوده كه با حركت آنها از يك طرف مكش ايجاد شده و از طرف ديگر هوا با فشار بالا خارج مي‌شود. از اين نوع از بلوئرها در صنايعي كه هواي فشرده با فشار بالا مورد نياز است كاربرد فراوان دارد.

شما مي‌توانيد با تماس با پارس واكيوم انواع پمپ‌هاي باد و وكيوم را با كيفيت‌هاي بالا و قيمت‌هاي مناسب تهيه كنيد. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.