نكاتي درباره روتس بلوئر و موارد كاربرد آن

بزرگترين توليد كننده پمپ ها و كمپرسور هاي هوا و گاز از نوع رينگ مايع

نكاتي درباره روتس بلوئر و موارد كاربرد آن

۱۷ بازديد

در صنعت از پمپ‌ها استفاده‌هاي گوناگوني مي‌شود. هر كدام از انواع پمپ در صنايع خاصي كاربرد دارد و براي آن كاربرد طراحي مي‌شود. در برخي از صنايع و كاربردها مانند، صنايع غذايي، داروسازي‌ها، بيمارستان‌ها و بسياري از موارد ديگر به جريان هوايي نياز است كه از هرگونه روغن و يا ديگر ذرات عاري باشد و اين هواي خالص به وسيله روتس بلوئر  امكان پذير خواهد بود.

در پمپ‌هايي كه به وسيله روغن روانكاري شده و يا از آن براي خنك كردن استفاده مي‌كنند، اين روغن به خاطر تماس با هواي خروجي، با اين هواي فشرده تركيب مي‌شود و در خروجي مقدار زيادي روغن در هوا خواهد بود كه براي بسياري از صنايع، اين روغن باعث اختلال در روند كار مي‌شود. براي داشتن كيفيت بالاي هوا، بايد در خروجي اين نوع پمپ‌ها فيلترهاي مخصوص نصب كرد، ولي باز هم هواي توليد شده اين نوع از پمپ‌ها، براي صنايعي مانند صنايع داروسازي مناسب نخواهد بود.

براي رفع مشكل مخلوط شدن روغن با هواي خروجي، بايد از پمپ‌هايي استفاده كرد كه از آب براي روانكاري و خنك شدن استفاده مي‌كنند. در برخي از پمپ‌ها كمپرس هوا در چند مرحله انجام مي‌شود كه اين كار در كيفيت هواي خروجي نقش زيادي خواهد داشت. هواي خروجي از پمپ‌هاي روتس بلوئر احتياجي به فيلتر كردن ندارند و مي‌توان از آن به طور مستقيم براي كاربرد مورد نظر بهره برد. طراحي‌هايي كه براي توليد پمپ هواي بدون روغن كاربرد دارد، مي‌توان به كمپرسورهاي با تزريق آب، پيستون‌هاي بدون روغن يك يا دو مرحله‌اي، اسكروهاي خشك و انواع گريز از مركز اشاره كرد.

برخي از كاربردهاي روتس بلوئر در صنعت

از پمپ‌هاي روتس بلوئر براي دو كاربرد ايجاد هوا و مكش يا ايجاد خلاء استفاده مي‌شود. به خاطر اين كه اين نوع از پمپ‌ها در دسته انواع بدون روغن دسته‌بندي مي‌شوند، از آنها در صنايع مختلف استفاده شده و براي به دست آوردن بيشترين خلاء با تركيب دو پمپ اين كار انجام مي‌شود. اين نوع از پمپ‌ها در اندازه‌هاي مختلف توليد مي‌شوند، انواعي با توانايي توليد چند متر مكعب هوا تا چند صد متر مكعب.

اين نوع از پمپ‌ها داراي ظرفيت بالاي هوادهي هستند و استهلاك آنها به خاطر كاركرد در دور پايين بسيار كم بوده و هزينه نگهداري آنها پايين است. اين نوع از دستگاه‌ها داراي كاربردهاي مختلفي هستند و آنها را مي‌توان در بسياري از صنايع مشاهده كرد، اين دستگاه‌ها براي هم زني مايعات و هوا دهي آنها، انتقال مكانيكي، در كوره‌هاي ريخته‌گري براي هوا دهي و براي توليد خلاء در صنايع مختلف مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

ساختار روتس بلوئر

اين نوع از بلوئر داراي بدنه‌اي از جنس چدن بوده و داخل آن داراي چند روتور و يا پره است. اين پره‌ها و روتورها به ياتاقان‌هاي ضد اصطكاك متصل مي‌شوند و اين ياتاقان‌ها روي صفحات هدپليت حركت مي‌كنند. اين صفحات وظيفه ثابت نگه داشتن پره‌ها را بر عهده دارند و در قسمت انتهايي محل‌هاي ورود و خروج قرار دارند. خروجي و ورودي اين نوع از پمپ‌ها قابل تغيير است و مي‌توان آنها را نسبت به كاربرد، طراحي كرد.  

اگر اتصال به ورودي و خروجي پمپ از بالا و پايين باشد به آن طراحي افقي و در صورتي كه در كناره‌هاي دستگاه قرار داشته باشد، طراحي عمودي گفته مي‌شود. اين طراحي ورودي و خروجي فقط براي هماهنگ شدن دستگاه با محل نصب آن است و در كاركرد و نوع گاز و يا هواي ورودي و خروجي تاثيري ندارد. اين نوع از دستگاه‌ها به صورت دو و سه لوب در دسترس هستند و داراي دوام بالاتر نسبت به سايد چنل‌ها بوده و مي‌توان از اين دستگاه‌ها در هر دو صورت دمنده و مكنده استفاده كرد. اين دستگاه‌ها به خاطر شكل روتور آنها، بدون نياز به پمپ پشتيبان مي‌توانند تا وكيوم 100 ميلي بار را ايجاد كنند.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.