نكاتي در مورد پمپ وكيوم خشك

بزرگترين توليد كننده پمپ ها و كمپرسور هاي هوا و گاز از نوع رينگ مايع

نكاتي در مورد پمپ وكيوم خشك

۱۶ بازديد

پمپ وكيوم خشك جديدترين نوع از پمپ‌هاي وكيوم در صنعت است. آنها مزايايي نسبت به طرح‌هاي سنتي پمپ وكيوم ارائه مي‌دهند. هيچ روغن و يا آبي با جريان هوا يا گازهاي ورودي در تماس نيست، بنابراين آنها سازگار با محيط‌هاي آزمايشگاهي تلقي مي‌شوند. دو كاربرد براي پمپ‌هاي خشك وجود دارد: صنعتي و شيميايي.

يك تصور غلط وجود دارد كه پمپ‌هاي بدون آب و روغن، احتياجي به تعمير و نگهداري ندارند و بدون نگهداري مناسب مي‌توانند سال‌ها كار كنند. هر دستگاه و يا وسيله‌اي نياز به نگهداري دارد و  پمپ وكيوم نيز از اين قاعده مستثني نيستند. هميشه با شركتي مانند پارس وكيوم به خاطر داشتن تخصص در نگهداري انواع پمپ، همكاري كنيد. با همكاري با يك شركت معتبر در زمينه نگهداري از تجهيزات، هميشه خط توليد در كارخانه مي‌تواند به كار خود ادامه دهد. به منظور كسب اطلاعات در زمينه پمپ وكيوم با كارشناسان ما تماس بگيريد تا به بهترين نحو شما را راهنمايي كنند.

پمپ وكيوم صنعتي

اين موارد عبارتند از: دمنده‌هاي اسكرو بلوئر، بلوئرهاي روتاري لوب، پمپ روتاري وكيوم وين و انواع پمپ‌هاي روتاري با طرح‌هاي جديدتر. اكثر اين طراحي‌ها در ايجاد وكيوم محدوديت‌هايي در حدود ۱۵ تا ۲۴ ميلي متر جيوه دارند. اگر فرآيند شما هواي خشك بوده و عاري از جامدات است، پس اين نوع پمپ ممكن است براي كار شما مفيد باشد. در صورتي كه گازهاي فرآيند، حاوي رطوبت، قطرات يا جامدات است، بايد بكارگيري تجهيزات جانبي و يا استفاده از انواع ديگر پمپ را مورد توجه قرار داد.

پمپ وكيوم خشك شيميايي

حلال‌ها را مي توان متراكم كرد و در قسمت تخليه پمپ وكيوم بازيابي كرد و اين طرح پمپ براي بازيافت حلال، انتخاب خوبي است. تمام پمپ‌هاي خشك مواد شيميايي بسته به نوعي كه دارند، مي‌توانند سطوح وكيوم را به ميزان 5 تا 0.5 تور كاهش دهند. اين مزايا در مقايسه با ساير فن‌آوري‌ها، هزينه نسبتا بالايي دارند. سه نوع عمده از پمپ‌هاي خشك شيميايي وجود دارند: اسكرو، چند لوب و پره‌اي.

پمپ‌هاي وكيوم پره‌اي خشك

تمام توليد كنندگان مي‌گويند كه پمپ‌هاي وكيوم خشك مي‌توانند بخارات خورنده را كنترل كنند و اين تا حدودي درست است. پمپ‌هاي وكيوم خشك هيچگونه موادي را به هوا و يا گاز تركيب نكرده و فقط آنها را از محيطي به محيط ديگر منتقل مي‌كنند. مواد خورنده با با استفاده از اين نوع از پمپ مي‌توانند از محيط خارج شوند و اين پمپ‌ها توانايي متراكم كردن آنها را دارند. شما بايد در هنگام جابجايي مواد خورنده، با استفاده از چرخه‌هاي تصفيه بالا و بسته و حفاظت از پمپ از آشفتگي‌هاي حاصل از اين فرآيند، احتياط ويژه‌اي را در نظر داشته باشيد.

روكش‌هايي بر روي نوع اسكرو پمپ وكيوم خشك به عنوان لايه محافظت كننده از خوردگي قرار داده مي‌شود، اما برخي از توليد كنندگان در اين مورد، حفاظت محدودي ارائه مي‌دهند، چرا كه روكش در واقعيت پوششي كامل بر روي سطح ايجاد نمي‌كند و عاري از حفره‌هاي ريز نيست. در مورد پمپ‌هاي خشك كه در محدوده دماي پايين كار مي‌كنند، در صورتي كه روكشي از نوع PFA يا ديگر پوشش‌هاي تفلون داشته باشند، شما مي‌توانيد اطمينان بيشتري داشته باشيد كه روكش واقعا يك پوشش با سايش كم است و در اثر كاركرد، دوام بهتري خواهد داشت.

برخي از پمپ‌ها در دماي بالا كار مي‌كنند، در دماهايي در حدود 260 درجه سانتي گراد، بنابراين نگراني‌هايي در مورد اشتعال پذيري برخي از حلال‌ها مي‌تواند يك مسئوليت بالقوه، در خصوص ايمني باشد. همچنين، از آنجا كه آنها داغ هستند، فرآيند پليمريزاسيون بخارات مي‌تواند بر روي اجزاء تاثيرگذار باشد و باعث ايجاد مشكلات نگهداري و يا منجر به از بين رفتن روكش شود. حتي بر روي پمپ‌هاي خشك كه در محيط‌هاي خنك كار مي‌كنند نيز فرآيند پليمريزاسيون مي‌تواند تاثيرگذار باشد. بيشتر اين پمپ‌ها با هوايي كه از آنها عبور مي‌كنند خنك مي‌شوند و قسمت‌هاي داخلي موتور گرم‌ترين جاي آن خواهد بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.