درباره بلوئر روتز لب بيشتر بدانيد

بزرگترين توليد كننده پمپ ها و كمپرسور هاي هوا و گاز از نوع رينگ مايع

درباره بلوئر روتز لب بيشتر بدانيد

۲۹ بازديد

بلوئر روتز لب

بلوئر روتز لب (Roots Lab Blower) تنها يك دمنده نيست و در كاربردهاي مكش نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين نوع از بلوئرها در صنايع مختلف كارايي بالايي دارند و مي‌توان اين نوع بلوئر را در اندازه‌هاي مختلفي پيدا كرد. به خاطر تنوع در اندازه و عملكرد دوگانه‌اي كه دارند، به يكي از دمنده‌هاي پركاربرد تبديل شده‌اند.

 

دامنه عملكرد بلوئر روتز لب

حجم هواي مكشي در جدول مربوط به عملكرد اين دستگاه‌ها به ميزان هواي ورودي در زمان استاندارد بودن فشار مكش (101.325kpa ABS) اشاره دارد. دماي مكش برابر با 20 درجه سانتيگراد و وسيله انتقال، هواي خالص است. زماني كه دمنده گاز مخصوص را فراهم مي‌آورد، دماي مكش بايد بر اساس وزن مولكولي دماي ورودي و فشار ورودي تبديل شود.

اصول كار و ساختار بلوئر روتز لب

اين دمنده‌ها با استفاده از مكش گاز كار مي‌كنند. دو پره آنها كه در محفظه مخصوص قرار دارد فاصله مناسبي با يكديگر دارند.

ساختار پره‌ها شامل ديواره‌هاي جانبي به همراه غلتك‌هاي استوانه‌اي است و از اجزائي مانند بلبرينگ‌هاي مركزگراي، آب بند، دنده‌هاي حركتي، مخزن روغن، مخزن يدكي روغن، پيشران، جلوگير، روكش و غيره تشكيل شده‌اند. بدنه دستگاه از رزين آهني باكيفيت و توسط مراكز ماشين‌سازي پيشرفته توليد شده است.

ديواره‌هاي چپ و راست به گونه‌اي در كنار هم قرار گرفته‌اند تا اتاقك هوا تشكيل شود. ديواره اين دستگاه از رزين آهني باكيفيت ساخته شده است. پيشران نيز از فلز ريخته‌گري شده باكيفيت ساخته شده است كه توسط ابزارهاي دقيق تنظيم مي‌شود. پيشران و شفت به يكديگر جوش خورده‌اند و روتور با دقت G2.5 تنظيم شده است تا لرزش كم و فعاليت ملايم در پره‌ها ممكن شود.

دنده هماهنگ كننده از آلياژ كروم، منيزيوم و تيتانيوم ساخته شده است كه با استحكامي مناسب با كربن آميخته شده و سپس با استفاده از دستگاه‌هاي قدرتمند توليد مي‌شود. دقت آن تا GB/ t10095-88 5 است و دنده نيز دائما روغنكاري مي‌شود. دنده و حلقه شفت و هاب به گونه‌اي تنظيم شده‌اند تا قطعات به شيوه‌اي هم مركز قفل شوند. بلبرينگ‌ها از شركت‌هاي مطرح در اين زمينه استفاده مي‌شوند. 

صنعت بلوئر روتز لب

تقاضا در اين صنعت بسيار بالا است. در بازارهاي امروزي، اين نوع از دمنده‌ها طرفداران زيادي دارند. نه تنها صنايع مختلف نياز دارند كه از چنين ابزارهايي استفاده كنند، بلكه توسعه صنايع مختلف باعث افزايش نياز به آنها مي‌شود. به توجه به توسعه سريع صنايع، فضاي استفاده از اين نوع ابزار براي بازار در حال گسترش است، چرا كه تقاضا افزايش خواهد يافت.

بنابراين اين ابزار اهميت زيادي براي توسعه بعضي از صنايع مخصوصا صنعت مواد شيميايي، توان الكتريكي و غيره دارد. در واقع، نياز به اين نوع از دمنده‌ها در فضاي بزرگي احساس مي‌شود. از آنجا كه بسياري از صنايع از مدت‌ها قبل از اين دستگاه‌ها استفاده مي‌كنند، مي‌توان موارد استفاده آن در صنايع ديگر را نيز تصور كرد. بنابراين موارد كاربردي اين نوع از دمنده‌ها بسيار زياد هستند و مي‌توانند مصرف‌كنندگان را قادر سازند با كمي دقت بيشتر، سودآوري در صنعت خود را افزايش دهند.

اين نوع از بلوئر هوا را مي‌توان به عنوان مكنده به كار برد. اين بلوئرها را مي‌توان به صورت سري پشت سر هم قرار داد تا بتوان نتيجه مطلوبي به دست آورد. با استفاده از دو عدد از آنها مي‌توان به درجات وكيوم بالا دست پيدا كرد. براي كاربردهاي متنوع، انواعي از از اين بلوئرها در اندازه‌هاي مختلف موجود هستند. از يك جهت اين بلوئرها مكش ايجاد شده و در جهت ديگر هواي پرفشار خارج مي‌شود. فشار هواي توليد شده از اين بلوئرها تا يك اتمسفر مي‌رسد كه براي صنايع مختلف قابل استفاده خواهد بود.

مزيت اين بلوئرها اين است كه هواي توليد شده عاري از هرگونه روغن و يا مواد زائد است. براي اين كه هواي توليد شده اين بلوئرها از كيفيت بهتري برخوردار باشد، مي‌توان در ورودي آنها از فيلتر استفاده كرد تا هوا قبل از ورود به بلوئر تصفيه شود و ذرات اضافه به بلوئر وارد نشود.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.