روش مناسب براي اندازه‌گيري و انتخاب يك كمپرسور هوا چيست؟

بزرگترين توليد كننده پمپ ها و كمپرسور هاي هوا و گاز از نوع رينگ مايع

روش مناسب براي اندازه‌گيري و انتخاب يك كمپرسور هوا چيست؟

۱۸ بازديد

روش صحيح تعيين اندازه مورد نياز كمپرسور هوا و انتخاب آن، در نظر گرفتن جريان، فشار، چرخه كار (duty cycle) و شرايط محيط است.

جريان و فشار در كمپرسور هوا

در برخي از كشورها جريان معمولا با فوت مكعب در دقيقه (CFM) اندازه‌گيري مي‌شود. همچنين ممكن است ميزان جريان را به صورت متر مكعب در دقيقه (m3/min)، ليتر در ثانيه (l/s) و متر مكعب در ساعت (m3/hr) مشاهده كنيد. در واقع اين فقط حجم و سرعت انتقال هوا توسط كمپرسور خواهد بود. يك فوت مكعب معادل 7.48 گالن است، بنابراين يك فوت مكعب در دقيقه به اين معني است كه در هر دقيقه 7.48 گالن هوا انتقال پيدا مي‌كند. فشار به طور معمول با پوند در هر اينچ مربع (PSI) اندازه‌گيري مي‌شود، اما ممكن است شما آن را به عنوان بار (bar)، ميلي‌بار (bar)، كيلوگرم بر سانتي‌متر مكعب (kg/cm3) و MPa نيز مشاهده كنيد.

روش مناسب براي اندازه‌گيري و انتخاب يك كمپرسور هوا چيست؟

در بالا واحدهاي مختلف جريان و فشار را ذكر كرديم، زيرا شما به يك فشار و جريان خاص نياز داريد كه تحويل داده شود. دانستن psi كمپرسور بدون CFM بي فايده است و دانستن جريان كمپرسور نيز بدون دانستن جريان، كمكي به شما نمي‌كند. درجه CFM كمپرسور هوا بستگي به psi آن دارد. شما بايد هر دو را در نظر داشته باشيد.

شما بايد اطمينان حاصل كنيد كه كمپرسور انتخابي شما، جريان صحيح را با فشار مناسب توليد مي‌كند. بايد كمپرسور هوا را با توجه به ميزان جريان تحويل داده شده انتخاب كنيد تا كارايي مورد نظر را داشته باشد. بنابراين ممكن است در يك بروشور ذكر شود كه كمپرسور مي‌تواند فشار ماكزيمم 125 psi توليد كند، در صورتي كه مي‌تواند 10 CFM را در 40 psi ارائه دهد. اگر براي درخواست خود به 10 CFM با 90 psi نياز داريد، آن كمپرسور احتمالا براي شما مناسب نيست و بايد نوعي را انتخاب كنيد كه بتواند مشخصات مورد نظر شما را ارائه دهد.

هر قطعه‌اي از تجهيزات شما كه از هواي فشرده شده استفاده مي‌كند، داراي يك جريان و فشار مورد نياز خود است. با ما تماس بگيريد تا اطلاعات مورد نياز شما را ارائه دهيم تا بتوانيد مناسب‌ترين كمپرسور هوا را انتخاب كنيد. برخي از ابزارها، مانند ميخ‌زن بادي، به جاي CFM، مقدار فوت مكعب مورد استفاده در هر چرخه را نياز دارد. در اين حالت بايد بفهميد كه در يك دقيقه چند بار مي‌خواهيد از اين ابزار استفاده كنيد. اگر مي‌خواهيد در هر 2 ثانيه يك ميخ بزنيد، و براي ميخ زدن به 0.3 فوت مكعب در هر چرخه با 40 psi فشار نياز است، بنابراين مي‌توانيد از 9 CFM در 40 psi استفاده كنيد. اگر يك ابزار ميخ‌زن آهسته داريد و فقط مي‌تواند هر 10 ثانيه يك ميخ بزند، هنگامي كه از اين ابزار استفاده مي‌كند تنها 1.8 CFM با 40 psi نياز خواهد بود.

شما بايد جريان مورد نياز تمام ابزارها را جمع ببنديد تا بتوانيد مقدار psi مورد نياز را به دست آوريد. پس از آن شما بايد به چرخه كار (Duty Cycle) نگاه كنيد.

چرخه كار (Duty Cycle)

پس از به دست آوردن جريان مورد نياز، بايد تعيين كنيد كه چگونه از اين هوا استفاده مي‌كنيد. آيا شما تمام روز از اين تجهيزات استفاده مي‌كنيد يا فقط چند ساعت در روز از آنها استفاده مي‌كنيد؟ اگر يك برنامه كاربرد ثابت داريد، يك كمپرسور پيستوني را 40? بزرگ‌تر يا يك كمپرسور دوار متناسب با نيازتان را انتخاب كنيد.

بخش ديگري از چرخه كار، جستجوي وسايلي است كه به هواي زيادي نياز دارند. اگر شما دستگاهي داريد كه فقط 30 ثانيه در هر ساعت به مقدار زيادي CFM نياز دارد، اما بقيه دستگاه‌هاي شما از هواي بسيار كمتري استفاده مي‌كنند. آيا شما نياز به خريد كمپرسور براي تامين CFM براي بزرگترين دستگاه داريد؟ احتمالا نه. اين نوع مشكل با مخزن ذخيره هواي اضافي قابل حل است. از يك مخزن به اندازه كافي بزرگ براي تامين هوا براي آن 30 ثانيه استفاده كنيد و اطمينان حاصل كنيد كه كمپرسور هوا مي‌تواند اين مخزن را در كمتر از يك ساعت در حالي كه تمام ابزارهاي ديگر مشغول به كار هستند، پر كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.