بررسي كيفيت كمپرسور هاي هوا در زمان انتخاب

بزرگترين توليد كننده پمپ ها و كمپرسور هاي هوا و گاز از نوع رينگ مايع

بررسي كيفيت كمپرسور هاي هوا در زمان انتخاب

۴۲ بازديد

حتي اگر يك واحد به اندازه كافي براي انجام يك عمليات رتبه‌بندي شده باشد، فقط چند مورد ديگر براي بررسي وجود دارد. با توجه به ساير خصوصيات كمپرسور، مي‌توان درك بهتري از اين كه كمپرسور هوا مطابق انتظارات است يا خير، داشت. ابتدا بررسي كنيد كه آيا چرخه عملكرد كمپرسور بر عملكرد آن در محوطه كاري تاثير مي‌گذارد. همه كمپرسورهاي داراي پيستون خنك‌كننده گرماي كافي را توليد مي‌كنند كه در نهايت براي استراحت براي خنك كردن دستگاه به آن نياز دارند. با اين حال، برخي از كمپرسورها مي‌توانند عمر طولاني‌تري نسبت به سايرين داشته باشند. بهترين موارد موجود در بازار داراي چرخه عملكرد تا 80 درصد هستند، به اين معني كه مي‌توانند 80 درصد زمان را كار كنند و در 20 درصد عمليات استراحت كنند. در انتهاي ديگر طيف، واحدهاي با كيفيت پايين فقط مي‌توانند چرخه عملكرد 10 تا 20 درصد داشته باشند.

بررسي كيفيت كمپرسور هاي هوا در زمان انتخاب

نحوه انتقال نيرو را در كمپرسور هاي هوا در نظر بگيريد

مورد ديگري كه بايد در نظر بگيريد سيستم پيشران است. آيا كمپرسور  از نوع مستقيم يا تسمه‌اي است؟ به خاطر داشته باشيد كه واحدهاي پيشران مستقيم ممكن است ارزان‌تر باشند، اما كمپرسورهاي پيشران تسمه‌اي عموما عمر طولاني‌تري دارند و نگهداري از آنها راحت‌تر است.

در يك سيستم پيشران مستقيم، پمپ با همان سرعت ميل لنگ چرخانده مي‌شود كه سريع‌تر از حد لازم است. همچنين پيشران‌هاي مستقيم احتمال آسيب ديدگي بيشتري دارند زيرا ميل لنگ مستقيما به پمپ وصل مي‌شود. بنابراين، اگر پمپ خراب شود، موتور احتمالا با آن خراب مي‌شود، يا برعكس.

واحدهاي پيشران تسمه باعث افزايش نسبت چرخش ميل لنگ به چرخش پمپ مي‌شوند. در حقيقت، تسمه مي‌تواند سرعت پمپ را تقريبا به نصف سرعت موتور كاهش دهد، كه نگراني‌هاي مربوط به استهلاك را تا حد زيادي كاهش مي‌دهد. علاوه بر اين، اگر موتور يا پمپ خراب شود، احتمالا مولفه ديگري آسيب نديده و قسمت آسيب ديده به راحتي قابل جايگزيني است.

سپس، ساختار كلي كمپرسور هاي هوا را تجزيه و تحليل كنيد. آيا قطعات از فلز سنگين ساخته شده‌اند يا محافظ پلاستيكي و محافظ در اطراف آنها وجود دارد؟ آيا اتصالات روغنكاري شده در مناطق حفاظت شده قرار گرفته‌اند، بنابراين به راحتي آسيب نمي‌بينند؟ و اگر كمپرسور از نوع تسمه‌اي باشد، آيا تسمه كاملا توسط يك محافظ سنگين محصور شده است؟ اين سوالات را مي‌توان با نگاه ساده به كمپرسور پاسخ داد، اما ساير مشخصات آنچنان قابل مشاهده نيستند. به عنوان مثال، بايد در مورد ساختار سيلندرهاي پمپ سوال كرد. سيلندرها و روكش‌هاي چدني با دوام‌ترين گزينه موجود هستند، در حالي كه گزينه‌هاي آلومينيومي در معرض ساييدگي و آسيب بسيار بيشتري هستند.

سرويس‌دهي كمپرسور هاي هوا

سرانجام، سرويس‌دهي به يك كمپرسور مي‌تواند ارزش زيادي را به آن اضافه كند. برخي از توليدكنندگان محصولات خود را با قطعات محافظ طراحي مي‌كنند كه به راحتي قابل تعويض هستند. تا زماني كه تعمير و نگهداري روزمره ادامه داشته باشد، اين واحدها احتمالا هزاران ساعت كاركرد را تحمل مي‌كنند و در صورت خراب شدن، معمولا كمپرسورها در سايت ثابت مي‌شوند يا براي تعمير به نمايندگي‌هاي معتبر منتقل مي‌شوند. ساير محصولات موجود در بازار براي استفاده غير تجاري مناسب‌تر بوده و از نظر كاربردي يكبار مصرف هستند. هنگامي كه مشكلي پيش بيايد، غالبا نمايندگي‌هاي سرويس‌دهنده يا قطعات جايگزيني براي رفع مشكل وجود ندارند.

مهم نيست كه كمپرسور شما به چه چيزي احتياج دارد، شما مجبور هستيد محصولات متنوعي را پيدا كنيد كه راه‌حل مشكل شما را به همراه دارند. با اين وجود، مي‌توانيد با درك روش‌هاي مختلف رتبه‌بندي و استفاده از دانش، برخي از گزينه‌ها را با هم مقايسه كنيد تا كمپرسورها را در يك زمينه مقايسه كنيد. سپس مي‌توانيد با در نظر گرفتن ويژگي‌هاي اضافي كه كيفيت ساخت را منعكس مي‌كند، انتخاب خود را محدودتر كنيد. بنابراين حتي اگر توليد كنندگان سعي كنند رتبه‌بندي‌هاي متفاوتي انجام دهند، مي‌توانيد با يك برگ برنده از اين بازي خارج شويد. يك كمپرسور كه قرار است سال‌ها كار كند، بايد سرويس و نگهداري منظمي را داشته باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.