همه چيز درباره پمپ وكيوم

بزرگترين توليد كننده پمپ ها و كمپرسور هاي هوا و گاز از نوع رينگ مايع

همه چيز درباره پمپ وكيوم

۱۷ بازديد

پمپ

پمپ وكيوم دستگاهي است كه در سال 1650 توسط Otto von Guericke اختراع شد. وظيفه اصلي آن حذف مولكول‌هاي گاز از يك حجم آب‌بندي شده و يك خلا جزئي در پشت آن بود. اصولا از آن براي بيرون كشيدن هوا و گازها از يك فضاي بسته يا محصور استفاده مي‌شود كه با توجه به قدرت پمپ خلا اين خلا مي‌تواند متفاوت باشد و از خلا پايين تا خيلي بالا مورد استفاده قرار مي‌گيرد. آنها در كاربردهاي مختلفي مانند تميز كردن، آب بندي و غيره استفاده مي‌شوند و تقريبا در جاهاي زيادي مي‌توان آنها را پيدا كرد. اين پمپ‌ها از اندازه‌هاي كوچك تا خيلي بزرگ مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

اندازه‌گيري عملكرد

عملكرد با توجه به مهم‌ترين عامل يعني سرعت پمپاژ پمپ اندازه‌گيري مي‌شود. سرعت پمپاژ به سرعت جريان يك پمپ در ورودي آن اشاره دارد، كه اغلب با حجم در واحد زمان اندازه‌گيري مي‌شود. ميزان پمپاژ براي هر نوع پمپ و گازهاي پمپاژ متفاوت است. بسته به تركيب شيميايي گازهاي باقي‌مانده در محفظه، متوسط ​​سرعت جريان پمپ متغير است. عامل ديگر نشان دهنده سطح عملكرد، توان عملياتي است كه به معني سرعت پمپاژ ضرب شده با فشار گاز در ورودي است. تعداد مولكول‌هاي پمپ شده در واحد زمان در دماي ثابت به عنوان توان عملياتي شناخته مي‌شود.

پمپ وكيوم چگونه كار مي‌كند؟

پمپ وكيوم با استفاده از مكش، هوا را از سيستم محصور خارج مي‌كند تا به تدريج چگالي هوا را در فضاي محدود كاهش دهد تا خلا ايجاد شود. هواي موجود در سيستم را تخليه مي‌كند، با تبديل انرژي ورودي مكانيكي يك شافت چرخان به انرژي پنوماتيك. فشار داخلي در يك حجم بسته، نسبت به فشار جو خارج كاهش مي‌يابد. ميزان انرژي توليد شده به حجم گاز يا هواي خارج شده و اختلاف فشار توليد شده بين هوا يا گاز داخل محفظه و فشار هواي خارج بستگي دارد.

موارد استفاده از پمپ وكيوم

آنها در كاربردهاي مختلف پزشكي و علمي و در صنايع مختلف مانند سيمان، خمير كاغذ و مقوا، كارخانه قند، صنايع فرآوري و نيروگاه‌ها، مواد شيميايي، داروسازي، تصفيه خانه‌ها و غيره مورد استفاده قرار مي‌گيرند. به معناي كلي دو يا چند نوع پمپ در صنعت مورد استفاده قرار مي‌گيرند كه مي‌توانند خلا بالايي را در يك فضاي محدود ايجاد كنند. در زير برخي از كاربردهاي صنعتي اين نوع پمپ‌ها ذكر شده است.

  • استفاده از پمپ وكيوم در صنعت خودرو
  • در حين توليد لامپ‌هاي برقي و لوله‌هايي كه با استفاده از دستگاه‌هاي تخليه شده از هوا كه با نوعي گاز يا مخلوطي از گازها مجددا پر مي‌شوند
  • فرآيندهاي پزشكي كه نياز به مكش دارند
  • ابزارهاي تحليلي كه مواد جامد، گاز، سطح، مايع و زيست محيطي را تجزيه و تحليل مي‌كنند
  • پردازش نيمه هادي از قبيل كاشت يوني و در رسوب PVD، ALD، CVD و PECVD
  • در ميكروسكوپ الكتروني
  • دستگاه‌هاي پزشكي كه نياز به مكش دارند، مانند راديوتراپي، جراحي راديولوژي و راديوتراپي
  • درمان‌هاي چشم
  • براي تزئين، دوام و صرفه‌جويي در مصرف انرژي، پوشش و مهندسي، خلا لازم است
  • پوشش بر روي شيشه
  • طيف سنج‌هاي جرمي كه مي‌توانند سطح خلا فوق العاده بالايي را بين آشكارساز و منبع يون ايجاد كنند
  • سيستم‌هاي فاضلاب
  • جمع كردن زباله

در انواع دستگاه‌ها و كاربردها در صنايع مختلف، پمپ وكيوم در آنها يافت مي‌شود. در اصل، سه نوع پمپ خلا وجود دارند، پمپ‌هاي جابجايي مثبت، پمپ‌هاي انتقال حركت نيز به عنوان پمپ‌هاي مولكولي و پمپ‌هاي فروپاشي شناخته مي‌شوند كه بيشتر به حلقه‌هاي مايع، تك مخروط، زوج نزديك و پمپ فرايند شيميايي طبقه‌بندي مي‌شوند.

واكيوم پارس ارائه دهنده انواع پمپ براي صنايع مختلف بوده و بهترين و مرغوب‌ترين پمپ‌ها را با قيمت‌هايي مناسب ارائه مي‌دهد. با تماس با ما، مشاورين واكيوم پارس براي رسيدن به بهترين نتيجه، شما را راهنمايي خواهند كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.