اهميت يك سيستم تهويه مناسب براي كارخانه مواد غذايي

بزرگترين توليد كننده پمپ ها و كمپرسور هاي هوا و گاز از نوع رينگ مايع

اهميت يك سيستم تهويه مناسب براي كارخانه مواد غذايي

۱۱ بازديد

سيستم تهويه

يك كارخانه مواد غذايي معمولا با چالش‌هايي در زمينه تهيه غذا و پاكيزگي كارمندان خود كه با مواد غذايي سر و كار دارند روبرو است. جنبه مهم ديگر در خصوص نظافت يك كارخانه مواد غذايي سيستم تهويه آن است. نصب سيستم‌هاي تهويه مناسب با دمنده‌هاي گريز از مركز با فشار بالا و تجهيزات خنك كننده براي كارخانه به همان اندازه مراحل تهيه غذا حائز اهميت است. براي تهويه كارخانه، بلوئر هوا در جهتي قرار مي‌گيرد كه هواي داخل را به محيط بيرون انتقال دهد.

چرا سيستم تهويه براي كارخانه مواد غذايي مهم است؟

آلاينده‌هاي موجود در هوا، مانند دود، روغن و ذرات، تمايل به شناور شدن در هواي يك محيط تجاري استاندارد دارند. گازهاي مضر بيشتري مانند مونوكسيد كربن نيز معمولا در قسمت‌هاي توليد كننده مواد غذايي ايجاد مي‌شوند زيرا مواد غذايي براي پخت و پز بايد گرما داده شوند. اين گازها همگي با هم تركيب مي‌شوند و مي‌توانند كيفيت هواي داخل كارخانه را براي اشخاصي كه در داخل محيط فعاليت مي‌كنند، به يك خطر بالقوه تبديل كند. هنگامي كه كيفيت هواي داخل نامناسب باشد، هر كسي در داخل ساختمان قرار دارد، مي‌تواند از سرفه، سردرد و غيره رنج ببرد.

يك سيستم تهويه مناسب باعث كاهش آلودگي‌ها مي‌شود. در حالي كه يك آشپزخانه تجاري هرگز به طور كامل از دود يا بخارات مواد غذايي خالي نخواهد بود، با نصب هواكش مناسب مي‌توانيد آشپزخانه و مناطق آماده سازي مواد غذايي را براي كارمندان قابل تحمل‌تر كنيد. يك سيستم تهويه همچنين با از بين بردن گرما و وارد كردن هواي خنك از فضاي بيرون، فضاي محيط را تا حد امكان خنك نگه مي‌دارد. كارمندان مي‌توانند از سيستم تهويه مطبوع استفاده كنند و بسياري از عوامل خطرساز را كه ممكن است درون يك آشپزخانه وجود داشته باشد، از بين بروند.

سيستم تهويه به چه تجهيزاتي نياز دارد؟

براي اطمينان از اين كه سيستم تهويه مطبوع شما تمام كارهاي لازم را انجام مي‌دهد، يك كارخانه مواد غذايي به تجهيزات مختلف نياز دارد.

فن‌هاي اگزوز

براي حفظ جريان هواي مناسب كه بتواند هواي تهويه شده را به گردش درآورده و محيط مناسبي را ايجاد كند، يك كارخانه به فن‌هاي اگزوز احتياج دارد. به طور معمول، آنها بر روي سقف يا ديوار نصب مي‌شوند. دمنده‌هاي گريز از مركز فشار بالا، با تغيير جهت جريان هوا در حدود 90 درجه، جهت حركت هوا را به صورت قطري تغيير مي‌دهند. سيستم‌هاي هواكش تيغه‌اي نيز در گردش هوا بسيار موثر هستند.

هودها

با نصب بر روي وسايلي كه گرماي زيادي توليد مي‌كنند، هود‌ها مناطقي را فراهم مي‌كنند كه گرما و روغن توليد شده درون محل پخت مواد غذايي را خارج كنند. آنها به طور هم زمان با دمنده‌هاي گريز از مركز فشار بالا كار مي‌كنند، زيرا بايد ذرات آلاينده را از فضاي آشپزخانه به بيرون هدايت كنند.

سيستم‌هاي تصفيه هوا

هواي تصفيه شده هوايي است كه از خارج وارد مي‌شود، به اين معني كه جايگزين هواي خارج شده از داخل آشپزخانه مي‌شود. اگر هواي تصفيه شده به اندازه كافي وجود نداشته باشد، فشار منفي ايجاد شده در ساختمان مي‌تواند باعث كاهش كيفيت هواي داخل كارخانه و افزايش دود، بو يا گازهاي مضر شود. در هنگام استفاده از فن‌ها براي تهويه هوا، بايد به راه‌هاي ورود هوا نيز توجه كرد و جاهايي را براي اين كار در نظر گرفت.

مي‌توان از انواع هواكش و در صورت لزوم از تركيبي از هواكش‌ها براي رسيدن به نتيجه مطلوب و داشتن هوايي خالي از آلاينده‌ها استفاده كرد. يكي از مواردي كه در بالا بردن راندمان نقش مهمي دارد، ايجاد محيطي سالم براي كاركنان است. هواكش‌ها در صنايع براي كاربردهاي مختلف مورد استفاده قرار مي‌گيرند و در هر جايي مي‌توان نوعي از آنها را پيدا كرد. مي‌توانيد با ما در واكيوم پارس تماس بگيريد تا شما را در انتخاب بهترين نوع راهنمايي كنيم. مشاوران ما آماده راهنمايي به شما هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.