درباره كمپرسور با سرعت متغير بيشتر بدانيد

بزرگترين توليد كننده پمپ ها و كمپرسور هاي هوا و گاز از نوع رينگ مايع

درباره كمپرسور با سرعت متغير بيشتر بدانيد

۱۴ بازديد

كمپرسور با سرعت متغير

كمپرسور با سرعت متغير (VSD) به تازگي محبوبيت بالايي پيدا كرده و از اين نوع كمپرسور در كاربردهاي مختلف استفاده مي‌شود. اين نوع از كمپرسورها مزايايي دارند و در برخي از شرايط مي‌توان آنها را جايگزين انواع ديگر كرد. اين نوع از كمپرسور كارآمدترين گزينه به لحاظ مصرف انرژي است.

اين كمپرسورها قادر خواهند بود تا با سرعت متغير كار كنند. در زماني كه به توان بالايي نياز است، با بيشترين دور حركت مي‌كنند و در صورتي كه به مقدار توان كمتري نياز باشد، سرعت حركت اين كمپرسورها كم مي‌شود. با اين تغيير در سرعت، مصرف انرژي نيز كاهش مي‌يابد و در طولاني مدت با مصرف كمتر انرژي، در هزينه‌ها صرفه‌جويي خواهد شد.

ما نمي‌خواهيم يك كمپرسور با سرعت متغير را توصيه كنيم، فقط به اين دليل كه مشتريان به آنها علاقه نشان داده‌اند. انجام اين كار از نظر ما غير مسئولانه خواهد بود. با اين حال، به نظر مي‌رسد اين كمپرسورها مزايايي دارند كه استفاده از آنها هر روز بيشتر مي‌شود و در برخي از مواقع آنها را جايگزين كمپرسور اسكرو مي‌كنند.

ما يك كمپرسور 60 اسب بخار از يك برند متفاوت را با دو كمپرسور با سرعت متغير 30 اسب بخار جايگزين كرده‌ايم. هيچ مشكلي با كمپرسور 60 اسب بخار گزارش نشده بود، البته كمپرسورهاي معمولي مصرف برق بالاتري دارند. دو كمپرسور سرعت متغير 30 اسب بخار هزينه كمتري براي نگهداري آنها صرف شده و به ميزان انرژي كمتري نسبت به يك كمپرسور 60 اسب بخار در زمان كاركرد نياز دارند.

در چه زماني يك كمپرسور با سرعت متغير نياز است

يك كمپرسور با سرعت متغير يك سرمايه گذاري بسيار گران است. شما فقط بايد در شرايط خاص يكي از آنها را بخريد. البته ميزان انرژي مصرفي در طول زمان استفاده، اين هزينه بالاي اوليه را جبران خواهد كرد. البته در حدود 90٪ موارد نصب يك كمپرسور به درستي نصب نمي‌شود تا بتواند بيشترين بازده را داشته باشد.

استفاده صحيح از يك كمپرسور VSD به عنوان يك كمپرسور تريم در جايي كه چند كمپرسور مورد استفاده قرار مي‌گيرد، است. اگر سيستم كمپرسور شما اين گونه باشد، احتمالا يك كمپرسور سرعت متغير VSD مناسب‌ترين نوع خواهد بود و در صورتحساب‌هاي برق شما ميزان زيادي صرفه‌جويي خواهد شد. اگر عمليات مورد نظر شما در اينجا ليست نشده است نبايد يك كمپرسور با دور متغير VSD خريداري كنيد:

1-يك كمپرسور با سرعت متغير در ابتدا هزينه بيشتري دارد.

2- يك كمپرسور معمولي با يك مخزن به اندازه مناسب، تقريبا در هر شرايطي كارآمدتر خواهد بود.

3-كمپرسورهاي VSD هنگام خراب شدن، بسيار پر هزينه‌تر هستند.

4- كمپرسورهاي VSD نسبت به شرايط محيط حساس‌تر هستند و نسبت به كمپرسورهاي معمولي شكننده‌تر هستند.

5- اگر به دليل داشتن تغييرات در تقاضا از يك كمپرسور VSD استفاده مي‌كنيد، معمولا كمپرسورهاي معمولي كارآمدتر خواهند بود.

6-هنگامي كه يك VSD در شرايط كم بار مورد استفاده قرار مي‌گيرد، امكان ايجاد مشكلات زياد خواهد بود، رطوبت مي‌تواند بر روي روغن داخل آنها تاثيرگذار باشد.

7-اگر بايد با يك كمپرسور ديگر به صورت تركيب كار كند، ممكن است مشكلات مربوط به كنترل مناسب اتفاق افتد.

8- كمپرسورهاي VSD هزينه اوليه بالاتري نسبت به كمپرسورهاي معمولي در همان اندازه دارند.

9-كمپرسورهاي VSD، اگر اندازه مناسبي داشته باشند، تقريبا خاموش نمي‌شوند. اين هزينه‌هاي تعمير و نگهداري شما را افزايش مي‌دهد، زيرا كمپرسور ساعات

بيشتري كار مي‌كند و امكان استهلاك قطعات بالا خواهد رفت.

در زمان انتخاب كمپرسور، به مورد مصرف آن توجه داشته باشيد. هر محصول براي شرايط خاص طراحي شده و اگر در جاي نامناسب از آن استفاده شود، باعث بالا رفتن هزينه‌هاي شما خواهد شد. كمپرسور با سرعت متغير هزينه اوليه بالاتري دارد، اما در طول زمان هزينه مصرف برق آن، اين هزينه اوليه را جبران خواهد كرد. اما بايد در جايي نصب شود كه شرايط مناسب باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.