دمنده‌هاي احيا كننده چگونه كار مي‌كنند و كاربرد آنها چيست؟

بزرگترين توليد كننده پمپ ها و كمپرسور هاي هوا و گاز از نوع رينگ مايع

دمنده‌هاي احيا كننده چگونه كار مي‌كنند و كاربرد آنها چيست؟

۲۲ بازديد

دمنده‌هاي احيا كننده

دمنده‌هاي احيا كننده غالبا دستگاه‌هايي هستند كه ناديده گرفته مي‌شوند، اما براي بسياري از فرآيندهاي توليد و برنامه‌هاي كاربردي روزمره ضروري هستند. با اين حال، بسياري از مردم به طور كامل نمي‌دانند كه دمنده‌هاي احيا كننده يا پمپ وكيوم چه چيزي هستند، يا عملكرد آنها به چه صورت است. ادامه مطلب را بخوانيد تا با چگونگي كاركرد اين دمنده‌ها و به طور كلي بلوئر در بسياري از فرآيندهاي توليدي مختلف و كالاهاي متداول و انواع مختلف آنها، اطلاعات كسب كنيد.

دمنده‌هاي احيا كننده چگونه كار مي‌كنند؟

دمنده‌هاي احيا كننده، به عبارت ساده، ورودي و خروجي هواي مداوم، تحت فشار يا تحت مكش را ايجاد مي‌كنند. پروانه‌اي در داخل دمنده مي‌چرخد ​​و باعث ايجاد افت فشار بين هواي ورودي و خروجي مي‌شود. هوا وارد ورودي مي‌شود، از طريق پروانه در دمنده احيا كننده منتقل مي‌شود و سپس از طريق خروجي خارج مي‌شود. اين بدان معني است كه مي‌توان از دمنده احيا كننده براي هر دو كاربرد يعني تخليه هوا از يك محيط و ايجاد فشار هواي مثبت يا منفي (مكش) استفاده كرد. به خاطر اين عملكرد دوگانه كه اين دمنده‌ها دارند، مورد استفاده از آنها زياد است و در هر جايي و در هر صنعتي مورد استفاده قرار مي‌گيرند. تنوع زيادي در اندازه دارند و از موارد بسيار كوچك تا اندازه‌هاي بزرگ ساخته مي‌شوند و مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

تفاوت بين دستگاه‌هاي احيا كننده و گريز از مركز چيست؟

دمنده‌هاي هوا احيا كننده و دمنده‌هاي هوا گريز از مركز چندين شباهت دارند، اما دو دستگاه كاملا مختلف هستند. يك دمنده گريز از مركز روش متفاوتي از مصرف هوا را مورد استفاده قرار مي‌دهد كه هوا معمولا در مركز پنكه وارد مي‌شود و نسبت به ورودي با زاويه  90 درجه خارج مي‌شود. دمنده‌هاي احيا كننده هوا معمولا داراي تيغه‌هايي هستند كه به موازات يكديگر حركت مي‌كنند، يكي براي مكش هوا به داخل، ديگري براي خروج هوا. اين تيغه‌ها با حركت سريع خود باعث به دام افتادن مولكول‌هاي هوا مي‌شوند و به ناچار در اثر حركت تيغه به داخل اين دمنده‌ها حركت مي‌كنند. تيغه‌ها به صورت زاويه‌دار قرار دارند و موجب حركت مولكول‌هاي هوا مي‌شوند.

از دمنده‌هاي احيا كننده چگونه استفاده مي‌شود؟

در حالي كه اكثر مردم در مورد اين ماشين‌ها اطلاعات بسيار كمي دارند، اما تقريبا در زندگي روزمره همه افراد استفاده مي‌شوند، بدون اين كه از وجود آنها آگاه باشند. عليرغم اين حقيقت كه اغلب ناديده گرفته مي‌شوند، دمنده‌هاي صنعتي در همه صنايع و فرآيندهاي توليد حضور فعال دارند. دمنده‌هاي احيا كننده بخشي از بسياري از كاربردها و صنايع متداول هستند كه برخي از اين صنايع را در زير ليست كرده‌ايم تا گستردگي استفاده از اين دمنده‌ها را درك كنيد كه آنها عبارتند از: تجهيزات هوادهي استخر، دستگاه‌هاي CNC، تجهيزات حكاكي، خارج كردن گرد و خاك از محيط كار دستگاه، سيستم‌هاي مكش صنعتي، بسته‌بندي، چاپخانه، سيستم‌هاي خشك‌كن و بسياري از صنايع ديگر از اين دمنده‌ها به طور گسترده استفاده مي‌شود. در بسياري از دستگاه‌هاي صنعتي نيز كاربرد دارند و از آنها براي توليد هوا و يا مكش استفاده مي‌شوند.  

يكي از دلايل استفاده از دمنده احيا كننده در ماشين‌آلات بسيار متداول اين است كه آنها عملا نيازي به نگهداري ندارند. دمنده‌هاي احيا كننده در رده ماشين‌هاي بدون تماس در نظر گرفته مي‌شوند. آنها بدون نياز به سرويس دهي مي‌توانند تا 40،000 ساعت كار كنند. اين نوع از دمنده‌ها يك عنصر اساسي براي بسياري از ماشين‌ها بوده و در صنايع متنوعي كاربرد دارند و درك عملكرد و كاربردهاي آنها مي‌تواند فوق العاده مفيد باشد. هزينه نگهداري پايين آنها باعث گسترش اين دمنده‌ها در موارد مختلف شده است. به راحتي و بدون نگهداري مدتي طولاني كار مي‌كنند و در صورت اشكال، مي‌توان آنها را با هزينه‌اي مناسب تعمير كرد و تعمير آنها پيچيدگي زيادي ندارد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.