درباره تنظيم كننده‌هاي كمپرسور هوا

بزرگترين توليد كننده پمپ ها و كمپرسور هاي هوا و گاز از نوع رينگ مايع

درباره تنظيم كننده‌هاي كمپرسور هوا

۱۷ بازديد

تنظيم كننده‌هاي كمپرسور

معمولا تصور غلطي در مورد تنظيم كننده‌هاي كمپرسور (رگولاتور) وجود دارد كه ما سعي خواهيم كرد در اينجا آن را از بين ببريم و همچنين اطلاعاتي در مورد نحوه استفاده بهينه از تنظيم كننده‌هاي كمپرسور به شما ارائه مي‌دهيم.

اگرچه نه همه آنها، بيشتر كمپرسورهاي هوا داراي يك مخزن هستند كه به يك تنظيم كننده هوا مجهز شده است. اين معمولا در خط تخليه مخزن و در بالاي اتصال‌دهنده تخليه قرار دارد، يعني همان اتصال‌دهنده‌اي است كه شلنگ هواي خود را به آن وصل مي‌كنيد. بسته به نوع و مدل كمپرسور هوا كه مورد استفاده قرار مي‌دهيد، تنظيم كننده كمپرسور شما ممكن است متفاوت باشد.

تنظيم كننده كمپرسور شما ممكن است داراي رنگ متفاوتي باشد. تنظيم كننده شما ممكن است بزرگ‌تر يا كوچك‌تر باشد، ممكن است داراي يك هواسنج كوچك‌تر يا بزرگ‌تر باشد يا ممكن است فشارسنج حتي به طور مستقيم به تنظيم كننده متصل نشود، ممكن است دستگيره تنظيم كننده شما متفاوت به نظر برسد، با اين وجود همه تنظيم كننده‌هاي هوا اساسا از نظر عملكرد مشابه هستند.

استفاده از تنظيم كننده‌هاي كمپرسور

استفاده از تنظيم كننده بسيار ساده است. اگر دكمه تنظيم رگلاتور را در جهت عقربه‌هاي ساعت بچرخانيد، به طور معمول فشار آن افزايش مي‌يابد و اگر دستگيره را خلاف جهت عقربه‌هاي ساعت بچرخانيد فشار كاهش مي‌يابد. فشار رگلاتور روي گيج تنظيم كننده نمايش داده مي‌شود و اندازه‌گيري مخزن از آنجا كه كمپرسور شما به طور معمول داراي دو فشارسنج است، فشار جريان هوا را در مجراي خروج و شلنگ هوا ا نشان مي‌دهد.

برخي از دستگيره‌هاي تنظيم كننده با فشار دادن يا بيرون كشيدن قفل مي‌شوند. اگر متوجه شديد كه نمي‌توانيد دكمه تنظيم رگلاتور را روشن كنيد، سعي كنيد آن را فشار دهيد يا آن را به سمت بالا بكشيد. اگر داراي يك قفل تنظيم داخلي است، بايد آن را باز كنيد.

تصورات غلط در مورد تنظيم كننده‌هاي كمپرسور

مهم‌ترين تصور غلط در مورد تنظيم كننده‌هاي كمپرسور اين است كه مي‌توانند فشار هوا را بالا ببرند. اگر به عنوان مثال فشار مخزن شما 100 PSI است مي‌توانيد با چرخاندن دستگيره در جهت عقربه‌هاي ساعت فشار تخليه را افزايش دهيد. اگر سعي كنيد فشار مخزن را بالاتر از 100 PSI ببريد، سوزن تنظيم كننده متوقف مي‌شود و فشار مخزن 100 PSI را نشان مي‌دهد، و اين همان فشاري است كه باعث خروج اتصال تخليه به شلنگ هوا مي‌شود. تنظيم كننده هوا فقط مي‌تواند فشار را كم كند. هيچ تنظيم كننده هوا نمي‌تواند فشار را نسبت به فشار موجود در مخزن و يا هوا تنظيم كند.

پس تنظيم كننده‌ها چه مزيتي دارند؟

تنظيم كننده كمپرسور دستگاه مهمي است. چرا؟ زيرا به شما امكان مي‌دهد فشار را به كمترين حد مطلوب مورد نياز ابزاري كه مي‌خواهيد با آن كار كنيد، برسانيد. استفاده از تجهيزات در حداقل فشار باعث افزايش عمر آنها مي‌شود، ميزان هواي مورد استفاده را كاهش مي‌دهد كه هزينه انرژي را براي فشرده سازي هوا كاهش مي‌دهد و فركانس چرخه كمپرسور هوا را كم مي‌كند، كه داراي نتايج مثبتي براي چرخه عمر و نگهداري كمپرسور است. هميشه فشار تنظيم كننده هوا را در حداقل فشار لازم براي كار با هر يك از ابزارها تنظيم كنيد.

آيا مي‌توانيد چند تنظيم كننده هوا داشته باشيد؟

البته كه مي‌توانيد. بسياري از كارخانه‌هاي صنعتي، ابزار هواي فشرده شده را تا سقف محيط كار، لوله كشي مي‌كنند تا هوا را درون محل به گردش در بياورند. فشار هوا به طور معمول بالاترين فشاري است كه كمپرسور كارخانه مي‌تواند ايجاد كند. خطوط لوله قطره‌اي به كف محل نصب مي‌شوند تا هواي فشرده شده قطعات مختلف تجهيزات را تامين كنند. هر دستگاه يا قطعه‌اي از تجهيزات ممكن است داراي حداقل فشار كاركرد متفاوتي باشد، بنابراين يك تنظيم كننده و به طور معمول يك فيلتر اضافي، دقيقا در قبل از هر قطعه تجهيزات نصب مي‌شود تا فشار بتواند به حد مطلوب عملكرد برسد.

بنابراين در مغازه يا منزل خود مي‌توانيد فشار هواي توليد شده از كمپرسورهاي خود را روي رگولاتور موجود در خط تخليه مخزن تنظيم كنيد و اگر از هواي فشرده در نقاط مختلف استفاده مي‌كنيد، در صورت تمايل مي‌توانيد تنظيم كننده هوا را در هر نقطه ديگري از خط نصب كنيد تا بتوانيد فشار هوا را بيشتر تنظيم كنيد.

تعمير و نگهداري تنظيم كننده كمپرسور

اكثر ما ترجيح مي‌دهيم كه از كمپرسورهاي هواي خانگي يا فروشگاهي كوچك، تنظيم كننده‌هايي كه با كمپرسور وارد بازار خواهند شد، استفاده كنيم. آنها ارزان قيمت هستند و به صورت انبوه توليد مي‌شوند.  ديافراگم داخل رگولاتور كه فشار هواي فشرده شده براي كنترل فشار پايين دست بر آن اعمال مي‌شود، از طريق قرار گرفتن در معرض چرخه زياد، آلودگي ديافراگم توسط روغن‌هاي كمپرسور، بقاياي جريان هوا يا خشك شدن ديافراگم تنظيم كننده به مرور زمان دچار خرابي مي‌شود. اگر ديافراگم تنظيم كننده دچار خرابي شود، تنظيم كننده شما تمام وقت دچار نشتي مي‌شود.

رگولاتور ارزان قيمت است و با گذشت زمان پيرامون آن دچار فرسايش مي‌شود و يا يك ضربه ممكن است روكش آن را خرد كند. تنظيم كننده‌هاي كمپرسور هواي صنعتي به طور معمول زنجيره تامين قطعات يدكي خوبي دارند. آنها به اندازه كافي گران هستند و به جاي تعويض، مي‌توان آنها را تعمير كرد. تنظيم كننده‌هاي معمولي كمپرسور هوا داراي عرضه قطعات خوبي هستند. به عبارت ديگر، رگولاتورهاي سطح پايين در صورت خراب شدن، اساسا يكبار مصرف هستند. اگر تنظيم كننده خراب شود، مطمئنا سعي كنيد ديافراگمي براي آن پيدا كنيد و در صورت امكان، آن را تعمير كنيد.

در مورد تنظيم كننده كمپرسور هوا سوالي داريد؟ مي‌توانيد با مشاوران ما تماس بگيريد تا شما را راهنمايي كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.